Translate

Sunday 28 October 2012

Så mycket bättre.


Efter en tung Söndag som denna som kantats av det mesta, bäddade jag ner mig i min säng och la mig till rätta för att titta på första avsnittet av Så mycket bättre. Jag hade redan stora förväntningar eftersom jag visste vilka jag skulle få följa. Speciellt fyra av deltagarna har redan en ganska stor plats i mitt hjärta.  Men de är alla duktiga så sina egna sätt. Euforin sprudlar ur mig nu efter att precis ha tittat klart. Jag kände hur det kliade i fingrarna att jag ville in och skriva ner det som annars lätt bubblar över. Ni skiter kanske ett stort stycke i vad jag tycker och tänker men det är så här jag måste göra för att sen få plats med mer i min kropp. Sånna här saker kan lätt ta över, musiken tar över liksom.

Så nu tänker jag vända ut och in på mig själv för att på ett begripligt sätt recensera artisterna och deras framförande för det är precis det jag älskar att få göra.
Om vi börjar med Magnus Uggla. Med sina raka låtar och lättnynnande melodier kan säkert varenda svensk relatera till hans Stockholms tugg. Om man lyssnar lite extra och inte bara sätter på hans självklara hits kan man finna väldigt fina låtar. Kvällens framträdande var ju som man tänkt sig. Helt okej och roande. Miss Li, Linda.. vad finns det att säga som räcker liksom. Har älskat henne sen jag hörde hennes första ton. Energi och glädje och samtidigt innerlighet i allt det hon gör. Kvällens bästa framförande och jag tror många håller med mig. Sen har vi ju vår fina Olle Ljungström med. Tror det konstigt nog är många både unga och äldre som inte har en aning om vem denna man är. Då kan jag berätta att han är en legend så se till att läs på. Han har gjort så himla mycket fint. Texter som går in i hjärtat och stannar där. Pughs låt som han gjorde tyckte jag han gjorde jätte bra. Darin, har ingen alls relation till hans musik mer än att jag hejade på honom i Idol 04. Han körde sitt egna och det blev bra.
Maja Ivarsson, herregud! hon är grym. Det hon gjort med The Sounds är grymt och låten i programmet gjorde hon grym. grymt. Vrethammar, nja inte min kopp te alls. Små lätta moln blev väl fin men jag märkte att jag hade svårt för henne på de flesta vis. Pugh. Ja jag älskar honom. Ser fram emot att få se honom göra de andras sånger i de andra programmen.



No comments:

Post a Comment