Translate

Sunday 21 August 2011

Tankar om sänggavlar

Finaste sänggaveln.
Enkel i vitt.
Enkel i grått tyg.

Vår sköna fina säng. 
Snart, eller på Fredag för att vara mer exakt så kommer vår nya fina säng från Europa Möbler hem levererad och monterad på vårt nymålade golv i sovrummet. den kommer ju utan ram och gavel, så vi (jag) tänkte att en gavel är ju ett måste för att inte förstöra tapeten och för att det är ju mycket finare. Har inte riktigt hittat någon jag gillar på Em, men så hittade jag en sida som visade hur man själv gjorde en gavel för runt 500 lappen. Den var fin och stilren och passar överallt. En i helt vitt och en i grått tyg. Men så klickade jag vidare och hittade finaste hemma fixade gaveln gjord av två enkla gamla spegeldörrar. Så får jag tag på två dörrar som tillsammans har rätt storlek till sängen så tror jag att det blir en sån. Oavsätt vad T säger.

5 comments:

  1. Om du skaffat en smalare säng hade jag haft dörrar som passat fint.

    ReplyDelete
  2. Det var ju typiskt ju..:) men vilka mått har du på dina egentligen ?

    ReplyDelete
  3. Vilken sida gick du in på om jag får vara nyfiken?:) vi funderar på att bygga en sänggavel med lastpallar

    ReplyDelete
  4. Jag bara googlade "sänggavel" och en liten bit ner på sidan står det "Bygg din egen sänggavel", hemmakanalen någonting. Där hittade jag allt bara att klicka runt =)

    ReplyDelete
  5. Fan jag kan inte släppa sänggavlar nu!! shit...nu googlar jag som aldrig förr haha!!!! Fortsätt skriv Alex...jag läser varje dag!!! Puss och kram!!!

    ReplyDelete