Translate

Thursday 10 October 2013

Fryst kladdkaka & B-D Girl from the north country

Med skeden i mun och kladdkaka mot gommen sprids sockrets kick i hela min kropp. Jag har försökt att ändra om så att mina kläder får plats. Det är ont om utrymme här. Riktigt ont. Jag lyssnar på Mr Bob Dylan och hans munspel låter ibland för högt i mina öron. Jag har läst mycket senaste tiden. Kanske är de hösten som gripit tag om en. Kanske för jag har en annan känsla i kroppen. Jag har haft mycket på senare tid. Men det har väl alla, mycket med sig själva. Jag har varit så trött på att älta mitt eget till och med för mig själv. Så pass att jag besparat de som faktiskt är här och läser ibland. Jag köpte en dikt samling på myrorna i Örebro från en för mig okänd författare Bo Bergman. Men hans dikter var fina och de var skriva på ett sett som jag tycker om. De sträcker sig från början av 1900-talet in på mitten av 60-talet. Jag ska visa er. Senare.
Gustav Fröding, en annan som de flesta nu känner till. Efter att Norrländska Mando Diao tonsatte en del av han verk på sin senaste platta Infruset. Det har ingen mellan 15-95 kunnat gå miste om. Smart drag. Och vackrare än mycket annat. Min favorit kan vara I ungdomen. Fantastisk.


No comments:

Post a Comment