Translate

Wednesday 21 March 2012

2156

Sitter nu med ett glad rött Chill Out Music hemma vid pappas köksbord i lägenheten han nyss skaffat.
Smått berusad för det var ett tag sen, egentligen bara sen förra helgen. Lyssnar på Pierrot the clown med Placebo för att den är så fin och tänker på hur fort det mesta kan ändras. För två månader sedan såg mitt liv helt annorlunda ut. Mitt och pappas. Så fort allting bara vänder och går mot ett helt annat håll än vad det från början var tänkt. Det är bara att vara snabb i vändningarna och hänga med. Vi lever en gång, har ett liv, så man ska leva det precis som man vill.

För två månader sedan visste jag inte om allt kom till att bli bra. Om jag valt rätt. Men jag tror att hur du än gör så blir det okej. De senaste veckorna har en och annan fin människa hjälpt mig att må bra. Är evigt tacksam för det, och nu mår jag bra. Bättre än bra. Snart nog får jag mitt egna hem, jag räknar dagarna och tänker att det kommer bli den finaste våren och sommaren. Men tänker man inte så alltid ?

Nu ikväll gick jag in och bokade Kents nya album på fin vinyl. I delningen av mitt förra liv fick jag inte någon alls med mig, så mitt samlande börjar om. Ser verkligen fram emot att få spela den för jag vet att den kommer att vara finast. Fick Thåströms nya av en väldigt speciell vän, den har aldrig spelats men den är underbar. Så har du en lp spelare skräpandes så säg till annars köper jag mig en ny.


1 comment: